طاووس

طاووس سفيد

     طاووس سيلور تغيير ‍ني يافته و جهش يافته از نوع طاووس آبي هندي مي باشد. بدن پوشيده از پرهاي سرتاسر سفيد يكدست مي باشد، نوع نر طاووس سيلور همانند پسرعموهاي رنگي اش داراي دم بلند زيبا و با شكوهي است كه واجد گلهاي چشمي شكل به رنگ پوشش بدن مي باشد، طول دم نسبت نزديكي با سن پرنده نر دارد و هرچه سن طاووس بيشتر باشد طول پرها در نواحي دم بيشتر است، طول دم در طاووس نر سفيد بالغ تا 5/1 متر مي رسد كه با احتساب طول بدن و طول پرهاي دم، اندازه طاووس تا 5/2 متر مي رسد، پوست صورت بدون مو سفيد و برروي سر داراي كاكل پرچمي شكل به رنگ سفيد است. بهترين شيوه تغذيه طاووس سفيد همانند ديگر انواع طاووس در اسارت تغذيه با دان مرغداري (ذرت و ...) و كنسانتره مرغ و ميوه جات و سبزيجات تازه مي باشد. سن بلوغ در جنس نر طاووس در حدود 3 سالگي مي باشد، اين سن اوج شكوه و رشد پرها به خصوص در نواحي دم است و بلوغ در جنس ماده در حدود سن 2 سالگي مي باشد.

 

طاووس سرمه اي

      اين گونه ماكيان زيبا روي، داراي صداي بلند و گوش خراشي هستند كه در تضاد با پوشش بدن زيبا و مصور كننده اش است. طاووس ن‍ژ‍اد سرمه اي گونه اي جهش يافته از طاووس ها مي باشد و حاصل آميزش طاووس هندي (آبي) و طاووس سفيد (سيلور) است و بيشتر با نام طاووس مصري شهرت دارد. محل زيست طاووس آبي سريلانكا قسمت هايي از هندوستان تا دامنه هيماليا است و در مناطق گرمسيري و بلندي هاي كم ارتفاع كه اطراف آن را جنگل پوشانيده زندگي مي كنند. اين پرنده همه چيز خوار است. صبح ها و نزديك غروب به صورت خانوادگي به جستجوي غذا مي پردازند و گاهي هجوم تعداد زيادي از آنها به مزارع، خسارت زيادي به كشاورزان وارد مي كند. طاووس ها در غير از زمان جفت گيري به صورت گله هايي مركب از چندين خانواده با هم در آرامش و صلح و صفا بسر مي برند و هر حيوان نر با 4 تا 5 ماده زندگي مي كند. زمان اصلي تخم گذاري اواسط تيرماه تا اواخر مرداد ماه است و هر پرنده 3 تا 5 تخم به رنگ روشن مي گذارد، كه پس از 28 روز تبديل به جوجه مي شود. طاووس پرنده اي دانه خوار و ميوه خوار مي باشد و در اسارت نيز بهترين رژيم غذايي تركيبي از دانه هاي مختلف بخصوص دان مرغداري به همراه كنسانتره دانه پارس و سبزيجات و ميوه جات تازه مي باشد. 

پرواز

بيشتر پرندگان مي توانند پرواز كنند و طاووس يكي از اين پرندگان است. پرواز طاووس ها كاملا با هم متفاوت است. تعدادي از آنها پرواز مي كنند، بعضي مي توانند خيلي خوب بدوند، بعضي شنا كنند و برخي تركيب آنها را انجام مي دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اكولوژي حيات وحش ، طاووس ، ،
برچسب‌ها: طاووس , خداشناسي , عجايب , طاوس سفيد , طاووس سرمه اي ,

تاريخ : شنبه 12 مرداد 1392 | 14:0 | نویسنده : فرناز فتح اللهی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.